loading...
سایت جامع مذهبی
آخرین ارسال های انجمن
محمد حسین بازدید : 772 چهارشنبه 11 مرداد 1391 نظرات (4)

در دعاي روز دوازدهم ماه رمضان مي‌خوانیم:

  «اللّهمّ زَينّي فيهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرني فيهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ واحْمِلني فيهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّي فيهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ يا عِصْمَةَ الخائِفين»

«خدايا زينت ده مرا در آن با پوشش و پاكدامنى و بپوشانم در آن جامه قناعت و خوددارى و وادارم نما در آن بر عدل و انصاف و آسوده‌ام دار در آن از هر چيز كه مي‌ترسم به نگاهدارى خودت اى نگه‌دار ترسناكان.»

 * شرح فرازهاي دعا

 آيت الله مجتهدي تهراني در شرح «اللّهمّ زَينّي فيهِ بالسّتْرِ والعَفافِ» مي‌گويد: خدايا روزي كن من را در ماه رمضان و به دو چيز زينت بده. ستر و عفاف. ستر يعني اينكه گناهان مردم را مخفي كنم. به ما چه ارتباطي دارد كه فلاني عيب دارد؟ خوش به حال بنده‌اي كه به عيب خودش مي‌پردازد و به عيب ديگران كاري ندارد. اگر رفيقت هم عيب دارد به كسي نگو. غيبت حرام است و عمل چهل روز را از بين مي‌برد و اعمال خوب غيبت كننده را در نامه اعمال شخص غيبت شونده مي‌نويسند. وي مي‌افزايد: خوبي‌هاي مردم را بيان كنيد. مثلاً درباره انقلاب، خوبي‌هاي آن را بيان كنيد. مراجع تضعيف انقلاب را جايز نمي‌دانند. اگر كسي پشت انقلاب حرف بزند و انقلاب را تضعيف كند و آمريكا بيايد، وضع ما بد مي‌شود باز اگر خداي ناكرده انقلاب بد باشد آنها از بد، بدترند. اين استاد اخلاق ادامه مي‌دهد: آن‌ها كه به عيب ديگران كاري ندارند، بهترين زينت را دارند. حديث داريم خوش به حال كسي كه به عيب خود پرداخته به عيب ديگران كاري ندارد. وي در ادامه اظهار مي‌كند: در ادامه دعا عفاف آمده است. عفاف يعني اينكه گناه نكنيم و عفت نفس داشته باشيم كه گناه نكردن است. پس بيان نكردن گناه ديگران و داشتن عفاف اولين دعايي است كه در اين روز از خدا مي‌خواهيم. اين استاد بزرگ حوزه علميه در ادامه در شرح فراز «واسْتُرني فيهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ» مي‌گويد: خدايا من را به دو چيز مستور كن؛ يكي لباس قناعت و ديگري كفاف. كفاف يعني اينكه زندگي را بگذرانيم. اگر مال و ثروت زياد داشته باشيم گرفتار مي‌شويم و اگر دستمان پيش كسي دراز باشد ذليل مي‌شويم پس از خدا بخواهيم كه به اندازه كفاف زندگي به ما بدهد. قناعت هم به انسان عزت مي‌دهد و كسي كه قناعت دارد خدا او را عزيز مي‌كند. آيت‌الله مجتهدي تهراني در ادامه در تشريح «واحْمِلني فيهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّي فيهِ من كلِّ ما أخافُ» مي‌گويد: خدايا من را عادل كن و كاري كن انصاف داشته باشم و خدايا از هرچه كه من از آن مي‌ترسم من را امان ده. اگر كسي ما را تهديد مي‌كند به ما ايمني بده كه كسي نتواند به ما تعرض كند. آيت‌الله مجتهدي تهراني در پايان سخنان خود مي‌گويد: در پايان دعا مي‌گويم «بِعِصْمَتِكَ يا عِصْمَةَ الخائِفين» يعني به عصمت و حفظ و نگهباني خودت اي كسي كه خائفين و ترسناكان را نگهداري مي‌كني، اي كسي كه هركه به تو متوسل مي‌شود از او نگهداري مي‌كني، خدايا درباره ما اين دعاها را مستجاب بفرما!

 کانون قرآنی انجمن اسلامی بلژیک

التماس دعا

برای رفتن به آرشیو اعمال ماه رمضان کلیک کنید. 

برای رفتن به آرشیو ویژه نامه ماه مبارک رمضان کلیک کنید

برای دیدن تصویر دعا به سه زبان عربی،فارسی،انگلیسی

بازگشت به صفحه اصلی

www.salehinebeheshti.ir ساخت بنر رايگان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ایرانی سلام در تاریخ 1348/10/11 و 13:15 دقیقه ارسال شده است

اللهم عجل لولیک الفرج
سلام بزرگوار
طاعات و عبادات قبول درگاه الهی انشاءالله

امام علی (ع) می فرماید :
بنده ای از شیعیان ، به کاری که ما او را از آن نهی کرده ایم ، نزدیک نمی شود مگر این که قبل از مرگش به بلایی گرفتار شود تا گناهانش پاک گردد

تعجیل در فرج و سلامتی آقا امام زمان (عج) صلوات
اللهم صلی علی محمد و آل محمد
در پناه حضرت حقشکلک

این نظر توسط خورشید طوس در تاریخ 1348/10/11 و 0:01 دقیقه ارسال شده است

وبلاگ جالبی دارید
خدا خیرتان دهد
خوشحال میشم به منم سر بزنی و نظر بدی اگه دوست داشتی تبادل لینک هم بکنیم.
در پناه حق


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام سایت صالحین بهشتی در راستای ترویج فرهنگ حلقه شجره طیبه صالحین شروع به کار کرد و تلاش ما این است به عنوان یک سایت جامع مذهبی تمامی نیازهای یک فرد مذهبی در همه زمینه ها از قبیل وبلاگ نویسی،برنامه های موبایل و کامپیوتر،کتوب و ... را برطرف نماید بازدید کننده محترم لطفا ما را در رسیدن به هدفمون کمک کرده و ما را از نظراتتون محروم نفرمایید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 395
  • کل نظرات : 344
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 373
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 335
  • باردید دیروز : 352
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,586
  • بازدید ماه : 6,431
  • بازدید سال : 43,377
  • بازدید کلی : 1,361,019
  • کدهای اختصاصی
    نام و نام خانوادگی
    پست الکترونیکی
    شماره تلفن
    مبلغ به تومان
    توضیحات
    کد بنر ما

    كد بنر رنگی ما:

     

    كد بنر سیاه و سفید ما: