زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 12:55 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



www.salehinebeheshti.ir سایت جامع مذهبی www.salehinebeheshti.ir سایت جامع مذهبی
تعداد بازدید 271
نویسنده پیام
ghazale1 آفلاین


ارسال‌ها : 5
عضویت: 2 /5 /1395
محل زندگی: تهران
شناسه یاهو: shima.sardani@yahoo.com


تعمیر دی وی دی پلیر
دی وی دی پلیرها بخش جدانشدنی سیستمهای صوتی و تصویری هستند و در هر منزلی می توان لااقل یکی از آنها را پیدا کرد.dvd player ها در هر برند پایه و بیس طراحی home theaterهای آن برند هستند و به همین دلیل در بخش تعمیرات اهمیت بیشتری دارند.
دی وی دی پلیر در واقع ساده ترین طراحی برای داشتن خروجی صدا و تصویر از یک اپتیکال هد می باشد. در ادامه به بخشهای مختلف یک دی وی دی پلیر به همراه معایبی که ممکن است پیدا کند را تشریح می کنیم:
بخش POWER SUPPLY
وظیفه بخش پاور تامین ولتاژکار بخشهای مختل دستگاه می باشد.ورودی آن برق شهر و خروجی آن چند ولتاژ با مقادیر پایین می باشد. خرابی بخش پاور ایرادهای مختلفی مثل روشن نشدن ، دیر روشن شدن ، خاموش شدن پس از چند دقیقه کار را ایجاد می کند.
بخش OPTICAL BLOCK
وظیفه خواندن اطلاعات ثبت شده روی دیسکت به وسیله این بخش انجام می شود و از دو بخش مکانیزم OPEN/CLOSE و LOADING تشکیل می شود. بخش اول سینی دستگاه را بیرون و داخل می برد و از یک موتور و یک آسانسور تشکیل می شود و بخش دوم هد نوری دستگاه است که مستقیما روی CD قرار گرفته و اطلاعات آن را می خواند .
  • بیرون نیامدن سینی دستگاه[*]بیرون دادن مجدد سینی و به اصطلاح پس زدن CD[*]نخواندن CD و نمایش عبارت NO DISC
بیشترین ایرادهای دیده شده در این بخش هستند.
بخش SRRVO
مدار SERVO وظیفه تامین ولتاژ و کنترل فرمان آسانسور و موتورهای مکانیزم و هد نوری را به عهده دارد. این بخش در دستگاههای قدیمی به صورت یک برد مجزا ساخته می شد ولی در دستگاههای جدید با بخش بعدی که تشریح خواهیم کرد یعنی بخش PROCESSOR روی یک برد ساخته می شود و معایب آن دقیقا شبیه معایب ایجاد شده در بخش (2) است.

مدار PROCESSOR
وظیفه پردازش اطلاعات دریافتی از بخش OPTICAL HEAD و تبدیل آن به سیگنال صدا و تصویر را به عهده دارد و معمولا قطعات دیگری مثل کنترل کننده های صفحه نمایش و کلیدهای جلوی دستگاه هم در این بخش گنجانده می شود. ورودی این بخش اطلاعات دیجیتال خارج شده از اپتیک و خروجی آن صدا و تصویر قابل انتقال و دیدن و شنیدن است.با توجه به وظایف آن معایب این بخش را هم می توان به شرح زیر نام برد.
    [*]نداشتن خروجی صدا و یا تصویر[*]عدم نمایش اطلاعات در دیسپلی جلوی دستگاه[*]کار نکردن و یا بد کار کردن کلیه ورودی و خروجی ها

امضای کاربر : جوشکاری سیار - سرویس کار پکیج - سرویس کار کولر - تعمیر کار کولر
شنبه 02 مرداد 1395 - 15:23
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :